Dzień 9 # - Inspiracja

Postanowiłam, że tego posta poświęcę inspiracjom.
Dlaczego?
Powód jest prosty.
Dzisiaj złapałam dołka, podkusiło mnie by wejść na wagę a tam +1kg !!!! :(
Wszyscy mi tłumaczą, że to normalne, że na początku waga się wacha, bo mięśnie są cięższe niż tłuszcz i to tak wygląda itp. ale jednak ten fakt że moja waga poszła w górę, że nie spada, mimo moich potów i lepszego jedzenia, podłamałam się i zastanawiam się, co robię źle. Czy może lepiej to przetrwać, a potem będzie więcej efektów, bo wizualne są, ale ta waga.. kurcze... chce zejść z tego piep****go dużego BMI !!!!

Chodzę teraz po internecie, szukając różnych ciekawych rzeczy na temat inspiracji, oczywiście fit-inspiracji.
Znalazłam bardzo ciekawe i przydatne rzeczy (ciekawostki):
  - Do jadłospisu wprowadzamy jabłka. Znacie to przysłowie ? "Jedno jabłko dziennie trzyma lekarza z daleka ode mnie "
   - Organizm odzwyczaja się od słonego smaku przez 3 dni. Od słodkiego 3 miesiące.
   - Planuj sobie tydzień z góry (posiłki, lista zakupów, treningi, godziny snu)
   - Waż wszystko co będziesz jeść
   - Licz kalorie !!



Znalazłam też bardzo ciekawe pomysły na zdrowszą wersję codziennych pokus:
   - Pizza
   - Batonik
   - Pierniczki (przepis niżej)

Pierniczek o wadze 20 gramów ma ok. 70 kcal

            Składniki:
* 1 kg mąki pszennej
* 300 gramów masła
* 250 gramów cukru
* 250 gramów płynnego miodu
* 1 opakowanie przyprawy korzennej do piernika
* 2 łyżeczki cynamonu
* 4 łyżki gorzkiego kakao
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 2 łyżeczki sody oczyszczonej
* 3 żółtka
* 4-5 łyżek słodkiej, płynnej śmietany

1. Masło, cukier, miód, przyprawę korzenną, cynamon i kakao podgrzewamy stopniowo, ciągle mieszając, aż wszystkie składniki dokładnie się połączą. Odstawiamy do ostygnięcia.
2. Sodę oczyszczoną rozpuszczamy w 2 łyżkach wody. Wlewamy do masy miodowej i dokładnie mieszamy.
3. Z masą miodową mieszamy również roztrzepane żółtka.
4. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia. Masę korzenną wlewamy do mąki, dodajemy śmietanę i zagniatamy ciasto.
5. Ciasto można rozwałkować od razu lub schłodzić w lodówce. Rozwałkowujemy na posypanej mąką silikonowej (najlepiej) stolnicy. Przy pomocy foremek wykrawamy dowolne kształty.
6. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, bez termoobiegu 7-8 minut.

   - pyszna mrożona kawa (ok. 120kcal)

                            Składniki:
* 100 ml zimnego mocnego espresso
* 150 ml mleka 2%
* łyżeczka cukru trzcinowego
* bita śmietana (ja ubijam ze śmietany kremówki, nie lubię tych sztucznych tworów z dyfuzora)
* kilka pokruszonych kostek lodu

1. W shakerze umieszczamy pokruszone kostki lodu i cukier. Dodajemy zimne espresso i mleko. Potrząsamy do momentu aż wszystkie składniki dokładnie się połączą i wytworzy się charakterystyczna piana ( ok. 1-2 minuty).
2. Wierzch dekorujemy świeżo ubitą śmietaną.

   - Gruszka


jest tego dużo dużo więcej :) ahh, już się nie mogę doczekać wypróbowania tych przepisów !!

W czwartek na obiad robię coś co wymyśliłam niedawno, ale pomieszam trochę z innym przepisem, gdyż muszę zrobić taki obiad by każdy domownik mógł zjeść, nie tylko ja ;)
Ale to się w czwartek pochwalę ;) hehe

Teraz trochę zdjęć:

No i tym pozytywnym akcentem kończę dzisiejszą notkę.

W razie chęci rozmowy : be.beauty.95@gmail.com

3 komentarze:

  1. lubię patrzeć na takie zdjęcia - zaraz się humor poprawia :P trzeba rozważyć 3 miesiące bez słodyczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze, że to trudne ;) hehe

    OdpowiedzUsuń
  3. 3 miesiące ? :D
    U mnie wystarczy mniej niż miesiąc. Po takim czasie wypije mleko i wydaje mi się, że jakieś za słodkie jest ;)

    OdpowiedzUsuń