Zapotrzebowanie na białko, węglowodany i tłuszcze...

Hej :)
Zaczęła się szkoła, mam mniej czasu na pisanie na blogu, ale napewno was nie zostawię :) Mój blog coraz bardziej się rozwija, coraz więcej osób do mnie zagląda, co mnie bardzo cieszy :)))

Co się u mnie wydarzyło... cóż masakra wam powiem... Ćwiczyłam tylko w poniedziałek i dzisiaj + normalnie przysiady wg rozpiski... nie jestem zadowolona, ale mam usprawiedliwienie, we wtorek miałam straszny ból głowy i doła, poprostu nic mi się nie chciało, w środę za to miałam dużo werwy, ale wypaliłam się na praktykach, 13h na nogach troche mnie wykończyło i jak wróciłam przed 23 do domu moja głowa i ciało myślała tylko o łóżku :p hehe, czwartek... powrót do domu o 20 co prawda, ale musiałam się uczyć... ehh.. powiem wam, że większe zaangażowanie i zapał miałam jak były ferie i mogłam się całkowicie skupić na ćwiczeniach, życiu itp.
Co do mojego żywienia jest dobrze, prawdą jest że brakuje mi pomysłów na drugie śniadania do szkoły i szukam, poszukuję coraz to czegoś nowego ;)
Zrealizowałam swój plan (marzenie) by zapisać sie do profesjonalnej szkoły języka angielskiego i wreszcie na poważnie zająć się swoją edukacją w tym kierunku i jest, jestem uczennicą SPEAK UP ! :)


Znalazłam jakiś czas temu w internecie wzór na wyliczenie zapotrzebowania na białko, węglowodany i tłuszcze. Mam to spisane na kartce, ale już o mały włos nie została by dwa razy wyrzucona, na wszelki wypadek postanowiłam wam to tu napisać by się nie zapodziało. Już nie pamiętam gdzie to znalazłam.

1) mnożymy wagę x 24h = podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne (BMR)
2) mnożymy BMR x 0,9 = właściwe BMR dla kobiet
3) właściwe BMR x współczynnik aktywności = Twoje dzienne zapotrzebowanie.

Współczynnik aktywności:
* bardzo aktywny -> 1,4 - 1,5 ( codzienne instensywne ćwiczenia + praca fizyczna w ciągu dnia)
* aktywny -> 1,3 - 1,4 ( codzienne intensywne ćwiczenia + praca na nogach)
* średni -> 1,1 - 1,2 ( ćwiczenia 3 razy w tygodniu + praca siedząca)
* niski -> 1 ( brak ćwiczeń + praca siedząca)

wychodzi nam wynik kcal. (zapotrzebowanie dzienne na utrzymanie masy - by zejść z wagi trzeba odjąć ok 1000kcal ;))

___________

1 gram węglowodanów to 4 kcal
1 gram białka to 4 kcal
1 gram tłuszczu to 9 kcal
________________________________________________


Pozdrawiam :)

1 komentarze:

  1. Cześć :)
    Ponieważ wyraziłaś chęć udziału w projekcje "Dojść do perfekcji" pragnę się z Tobą skontaktować. Ponieważ nigdzie nie mogłam znaleźć Twojego maila proszę o kontakt na adres : annandalicebooks@gmail.com :)
    Pozdrawiam,
    Alice

    OdpowiedzUsuń